En matdag med viktväktarna.

Tänkte jag skulle skriva upp vad jag äter på en dag, och hur många propoints det "kostar".

Idag har jag ätit:

Frukost - 1 portion havregrynsgröt med 1 1/2 dl mellanmjölk. En kaffe latte med 2 dl mellanmjölk. 8pp

Mellanmål: honungsmelon och mango med nötströssel. 2pp.

Lunch: 2 potatisar, 1 portion skinksås och blomkål. En blandsallad till. 8pp.

Mellanmål2: 1 dl citronyoghurt, hackade hasselnötter och cashewnötter, 1 knäckebröd som jag smular i yoghurten (billig och nyttig musli, tips!) 4pp.

Nu får vi se vad jag kan slänga ihop till kvällsmat. Det får nog bli en extra promenad ikväll också. Vägdag imorgon :-S!

Vad äter ni under en dag? Några bra "snåla" tips?

Kram!

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Snålaste snål men ändå mätt, spenatsoppa utan grädde och buljong, med två kokta ägg. Linssoppa. Rostade rotsaker och helt kött av något slag. Lättfil och två knäcke. Utan smör. Fyfan. Kämpa på! : )

2012-12-20 @ 22:29:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0